"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video klip: Iklan Aidilfitri TV3 Suku Menyesatkan dan Menghina Islam

Iklan Aildifitri tidak boleh mengandungi unsur agama lain seperti Kristian, malah jauh sekali jika mahu menerapkan unsur filem imaginasi dan tahyul seperti Harry Potter dan seumpamanya. Agak malang, stesen TV yang jahil dan sememangnya terkenal sebagai alat penyebar propaganda pemerintah membikin dan menyiarkan iklan yang sesat dan menyesatkan. Kerana kemaruk dengan unsur magis dan mahu berbangga dengan kesan khas, akhirnya iklan Aidilfitri sudah jadi cerita fantasi kanak-kanak yang mengandungi unsur tahyul dan pengaruh Santa Claus.

Jika sebelum ini TV ini dituduh sebagai antipembangkang dan bersikap berat sebelah dalam melaporkan/menyiar berita di stesennya. Hari ini mereka mahu menyesatkan orang Islam pula!

Tiada ulasan: