"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Xavier kemuka notis tuntutan saman terhadap FMT


SHAH ALAM: Exco Selangor, Dr Xavier Jayakumar hari ini mengemuka notis tuntutan saman terhadap laman berita Free Malaysia Today dan wartawan portal itu, B Nantha Kumar berikutan penerbitan berita bertajuk Xavier Pleads To Be Retained As Exco.

Peguam beliau, Derek J Fernandez melalui Tetuan Fernandez & Selvarajah menghantar notis tuntutan kepada mereka supaya memohon maaf dan menarik balik artikel itu serta  membayar kos ganti rugi berpatutan dalam tempoh tujuh hari dari tarikh notis.
Dalam kenyataan media hari ini, Xavier berkata, notis sama juga akan dihantar kepada Tamil Nesan yang turut menyiarkan laporan sama pada keluaran bertarikh 23 Februari lalu.
Artikel itu antara lain menyatakan, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sri Andalas itu didakwa kononnya, merayu kepada Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk dikekalkan sebagai Exco Selangor.
Pada kenyataan media pada 24 Februari lalu, Xavier menafikan sekeras-kerasnya laporan itu dan mengatakan laporan itu, berniat jahat bertujuan memburuk-buruk imej beliau.

Tiada ulasan: