"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Stadium Sultan Mizan : Rasuah, Penipuan, Pengkianat.

mohdnoorawang 
Bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin yang runtuh dibaiki dengan harga RM134 juta kata pemimpin BN/UMNO kata Dato Seri Ahmad Said @ Mat Zoo menteri besar Terengganu. Untuk rekod pembinaan bumbung stadium hanya RM34 juta sebelum ianya runtuh.

Pembinaan Stadium tersebut dibina era ketua lanun merangkap menteri besar Dato Seri Deris Jusoh. Pembinaannya dicemari dengan unsur RASUAH, KRONISMA, PENIPUAN, PENGKIANAT, SALAHLAKU PEHAK YANG BERWAJIB.

Malangnya SPRM tidak bertindak keatas pehak yang bertanggungjawap dalam proses pembinaan dan penyiapan Stadium Sultan Mizan kemuka pengadilan.

Selepas tiga tahun bumbung stadium runtuh, Ahmad Said@ Mat Zoo mengumunkan pembinaan semual bumbung dan kerja kerja berkiatan dengan kos RM134 juta. Berlaku lagi rompokan wang rakyat dengan cara perompak atau lanun modern yang ketuanya bertukar tangan dari Deris Jusoh kepada Mat Said @ Mat Zoo.

Kos pengawal keselamatan Stadium Sultan Mizan sebanyak RM1 juta satu tahun. Sebelum ini berlaku kecurian dan pengkianat dan padang bowling 40 lorang tidak boleh digunakan. ( sila baca/rujuk "buliten inline kenyataan Dato Raja Kamarul Bahrin Akitek Perunding).

Sebagai rakyat Terengganu kita mahu satu penjelesan yang munasabah mengapa baiki bumbung RM134 juta. Dan pehak yang berwajib seperti JKR Terengganu perlu membuat satu kenyataan rasmi yang berasakan "amalam kejuruteraan" kos sebenar baaiki/ganti bumbung tersebut.

Nampak jelas Mat Said menteri besar Terengganu (BN/UMNO) lebih teruk dari Deris Jusoh dalam merompak wang rakyat dengan nama projek dan pasarana. Ahmad Said perlu diganti dengan tokoh yang baru, kalau tidak banyak lagi wang rakyat dirompak.

Rakyat Terengganu mengharap dan berharap agar PM Najib Razak mengugurkan Ahmad Said dari bertanding PRU 13 atau tukar sahaja dengan calun yang baru sebagai menteri besar Terengganu. (jika BN/UMNO Terengganu menang PRU13).

Sampai masa dan waktu Mat Said @ Mat Zoo digugurkan dari kerusi menteri besar Terengganu. Jika kekal dalam tempuh satu penggal lagi, lagi banyak rompakan dan kronisma, rasuah, penyelewengan dan ketirisan yang berlaku.

Tiada ulasan: