"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Delegasi Monggolia minta jawapan kematian Altantunya

Harakah
(Perwakilan Monggolia sedang berucap dalam sidang media mereka)
KUALA LUMPUR: Sidang kemuncak Global Wanita di Kuala Lumpur telah dijadikan platform oleh deligasi Monggolia untuk menuntut kerajaan Malaysia agar kematian rakyat mereka, Altantuya Shariibuu diberikan perbicaraan yang adil.

Delegasi Mongolia di Sidang Kemuncak menggesa kerajaan Malaysia memberi jawapan atas kematian misteri wanita warganegara itu di Malaysia.

Bercakap kepada media di luar persidangan itu, Presiden Persekutuan Wanita Mongolia (MWF), J Erdenechimeg berkata, perbicaraan baru harus bermula untuk mengetahui siapa yang bertanggungjawab atas kematian Altantuya.

“Kami membuat permintaan khusus kepada Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Malaysia untuk bertindak atas ini dan supaya perbicaraan segera diadakan,” tegasnya.

Tiada ulasan: