"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gambar perogol dipotong kemauannya: Ini sebab Hudud Yang Adil Diperlukan

INDIA: Seorang lelaki, Suresh Kumar yang ditangkap ketika cuba merogol seorang gadis remaja telah dipotong kemaluannya oleh orang ramai dengan menggunakan pisau pemotong daging.

Kejadian berlaku di Ganganar dan dia ditangkap penduduk selepas mereka mendengar gadis tersebut menjerit.

Penduduk kemudiannya mengheret lelaki itu ke kedai menjual daging sebelum dia dipukul dengan kayu selama sejam.

Selepas Suresh dibelasah, penduduk kemudiannya memotong kemaluannya dan alat sulit Suresh dibuang di tengah jalan manakala Suresh pula yang dalam keadaan berlumuran darah dibiarkan di situ.
belasah
Dia kini berada dalam keadaan kritikal di hospital.

Dalam pada itu, salah seorang penduduk di situ, Aamir Dhawan, 30, berkata, tidak ada seorang pun penduduk di situ yang mahu membantu Suresh kerana mereka tahu dia dihukum atas kesalahan melakukan jenayah seks.

“Kami sudah berdepan dengan banyak kes rogol wanita di negara ini dengan ada antara mangsa digantung, dicabul dan jenayah itu perlu dihentikan.

“Ia juga merupakan satu ingatan bahawa jika anda melakukan kesalahan itu maka anda akan dihukum,’’ katanya.

Dalam pada itu, gadis yang diserang oleh Suresh kini diberikan kaunseling.
-tranungkite-

Tiada ulasan: