"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pernah tak fikir apa yang akan berlaku jika anda tak mampu nak bayar tol??

Tranungkite
Pernah tak fikir apa yang akan berlaku jika anda tak mampu nak bayar tol kerana kesempitan duit pada masa itu?

Hari ini saya turun padang untuk menyiasat apa yang akan berlaku jika kita tak mampu bayar tol pada masa tersebut.

Telah guna Lebuhraya Kesas.. Sampai je di toll booth, saya kata takde duit nak bayar.. Kakak yang bertugas senyum dan tanya kenapa tak check sebelum pandu..

Saya beritahunya Rafizi kata tak payah bayar.. Saya pengikutnya..

Kakak tu terus senyum dan beri saya resit Ini... Tak marah.. Tak hantar lokap..

Kena bayar RM 2 iaitu jumlah yang harus dibayar di tol tersebut dalam masa 10 hari...

Weii 10 hari tak mampu cari RM 2,terjun dan mati je... Apa guna hidup lagi.. Serius ni..

Kerajaan kejam kan?

Sumber FB

Tiada ulasan: