"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pelajar rakam perbuatan jijik pengetua, guru

Swansea: Seorang pelajar merakam perbuatan jijik seorang pengetua dan guru leka memadu asmara di sebuah sekolah dan memuat naik video rakaman berkenaan dalam YouTube.

Perkara itu terbongkar selepas video bunyi rengekan Graham Daniels, 51, serta guru wanita terbabit, Bethan Thomas, 37, ditonton oleh pelajar mereka.

Susulan perlakuan tidak senonoh mereka yang berlaku di pejabat Daniels, satu inkuiri disiplin telah diadakan dan jika didapati bersalah, mereka boleh disingkirkan daripada jawatan terbabit.

Selain itu, pendaftaran mereka sebagai pengajar juga boleh ditarik balik.

Kejadian itu berlaku di sekolah Bryntawe Comprehensive di Swansea.

Menurut pegawai daripada jawatankuasa gerak kerja pendidikan, Louise Price, kedua-duanya mempunyai hubungan meskipun Daniels sudah berkahwin.

“Perlakuan seks itu telah dirakamkan oleh pelajar yang kemudiannya berkongsi dengan pelajar lain.

“Perbuatan ini jelas tidak boleh diterima antara dua pengajar profesional di kawasan sekolah ketika pembelajaran,’’ katanya.

Jelas Price, apabila mengetahui video berkenaan dimuatnaik dalam media sosial, Daniel kemudiannya memanggil pelajar itu ke rumahnya dan meminta dia menarik balik rakaman video terbabit.

Pelajar itu akur dan berbuat demikian.

Pendengaran kes itu bersambung./klpost 

Tiada ulasan: