"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Audi Q7: Hak saya nak beli kereta mewah, kata ulama PAS

MALAYSIA DATELINE
Tular dilaman sosial kereta Audi Q7  yang mana Khairuddin mengatakan ia membelinya dari sumber pendapatan yang sah.
Ahli Parlimen Kuala Nerus Datuk Dr Khairuddin Aman Razali berkata beliau mempunyai hak untuk membeli kereta Audi Q7 yang bernilai setengah juta ringgit untuk isterinya.

Khairuddin yang juga Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas, dipetik berkata isu itu telah diperbesar-besarkan untuk mengalihkan perhatian daripada pindaan Rang Undang-Undang Syariah (RUU 355) yang dicadangkan parti Islam itu.

"Ini adalah isu kecil. Saya mempunyai hak untuk membeli apa-apa yang saya mahu. Saya juga boleh membeli sebuah lori atau kapal terbang, ia bukan urusan mereka," katanya seperti dilapor The Star Online hari ini.

Khairuddin turut menyelar " pengguna media sosial " yang suka memilih isu tersebut.

"Saya membeli kereta menggunakan sumber yang sah dan saya mampu," katanya.

Baru-baru ini tular di media sosial apabila pengguna Facebook Datin Norhayati Abd Malek, yang dirujuk sebagai isteri Khairuddin, menyiarkan gambar Audi Q7, mengatakan bahawa ia adalah "hadiah" dari suaminya.

Walau bagaimanapun,tidak diketahui jika kereta itu baru dibeli atau dari pemilik sebelumnya.

Satu lagi posting di laman Facebook beliau menunjukkan Khairuddin dan anak-anak mereka berjalan di pantai di mana dia berkata dia adalah isteri "YB Kuala Nerus".

Khairuddin dan Norhayati diketahui menjalankan perniagaan menjual produk kecantikan.

Tiada ulasan: