"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gadis ini terima padah ambil gambar kemaluan, payudara OKU


Melaka – Seorang jurujual wanita dihadapkan ke Mahkamah Majistret, di sini, tengah hari tadi, atas kesalahan merakamkan gambar mengaibkan seorang wanita, Januari lalu.

Najlaa Khairunnissa Mohd Younes, 20, mengaku bersalah sebaik pertuduhan terhadapnya dibacakan jurubahasa mahkamah di hadapan Majistret Analia Kamaruddin.

Mengikut pertuduhan, dia didakwa mengambil gambar kemaluan dan payudara seorang wanita Orang Kurang Upaya (OKU) berusia 23 tahun.

Kesalahan dilakukan tertuduh di kedai kasut di sebuah pasar raya di Taman Lagenda, di sini, jam 4 petang sebelum sambutan Tahun Baru Cina lalu.

Bagi perbuatan itu, dia didakwa melakukan kesalahan mengikut Seksyen 14 Akta Kesalahan-Kesalahan Kecil 1955 yang memperuntukkan hukuman denda tidak lebih RM100.

Bagaimanapun, pihak pendakwaan yang diwakili Timbalan Pendakwa Raya Shazreen Nadia Saaban memohon mahkamah menetapkan satu tarikh baru bagi hukuman dan fakta kes serta mencadangkan jaminan sebanyak RM5,000.

Tertuduh tidak diwakili peguam.

Mahkamah kemudian menawarkan jaminan sebanyak RM500 selain menetapkan 20 Mac ini untuk sebutan semula kes serta serahan dokumen.
-hmetro

Tiada ulasan: