"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis selamatkan kanak-kanak dilarikan, lelaki Nepal diberkas

Polis berjaya menyelamatkan seorang kanak-kanak perempuan yang dilapor dilarikan dari rumah neneknya di Kampung Parit Lunjut, Sungai Terap, Bukit Pasir dekat Muar awal pagi semalam, susulan penahanan seorang lelaki warga Nepal.

Ketua Polis Daerah Muar ACP Zaharudin Rasip berkata suspek berusia 25 tahun tersebut ditahan selepas pihaknya menerima laporan polis yang dibuat oleh keluarga kanak-kanak berkenaan.

"Hasil soal siasat ke atas suspek, pihak polis berjaya menemui mangsa di dalam belukar lebih kurang satu kilometer dari rumah pengadu (bapa).

“Mangsa kemudian diselamatkan dan dihantar ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah Muar untuk rawatan,” katanya dalam satu kenyataan, di Johor Bahru.

Beliau berkata pihaknya masih menyiasat lanjut mengenai kejadian.

Dalam kejadian itu, Nur Aisyah Hasmizan, 17 bulan, disedari hilang kira-kira jam 5 pagi tadi ketika kedua ibu bapanya Hasmizan Othman, 35 dan Siti Noorfadila Yusofe, 30 bangun untuk bersahur.

Kejadian dipercayai berlaku antara jam 3 dan 5 pagi ketika kesemua anggota keluarga mangsa sedang tidur di kediaman berkenaan.

Nur Aisyah merupakan anak bongsu daripada empat beradik.
- Bernama

Tiada ulasan: