"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Siapa dalam laporan polis Justo di UK? Ini Senarai Justo

Adrian Wong
Bekas eksekutif Petrosaudi International Xavier Justo telah mendedahkan senarai syarikat dan individu dalam laporan polis di United Kingdom (UK) berkaitan skandal 1MDB.

Justo memberitahu Malaysiakini, dalam senarai itu termasuk Petrosaudi, pemiliknya Tarek Obaid dan pegawai pegawai kewangan Patrick Mahony.

Turut dinamakan Paul Finnigan, yang didakwa memaksa Justo membuat pengakuan palsu di Thailand.

Justo juga membuat laporan terhadap Protection Group International (PGI), yang dipetik oleh New Straits Times pada 2016, sebagai mendakwa datanya yang diberikan kepada Sarawak Report telah diubah.


Tiga lagi syarikat dan dua individu turut dinamakan dalam laporan Justo pada polis UK.

Justo pernah menamakan Obaid dan yang lain dalam aduan hampir sama yang difailkan di Switzerland tiga bulan lalu.

Tiada ulasan: