"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Covid-19: 150 kes baru, 5 lagi meninggal dunia, hampir separuh sembuh

Kementerian Kesihatan memaklumkan sebanyak 202 pesakit Covid-19 sembuh dan dibenarkan pulang hari ini, menjadikan jumlah kes sembuh kepada 2,478.

Ia menandakan kadar kes sembuh adalah 49.7 peratus, iaitu hampir separuh daripada jumlah keseluruhan kes Covid-19 di Malaysia.

Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham turut memaklumkan sebanyak 150 kes baru positif Covid-19 dilaporkan setakat tengah hari tadi, menjadikan jumlah keseluruhan kepasa 4,987 kes, kata Abdullah.

Beliau juga memaklumkan lima lagi pesakit Covid-19 meninggal dunia hari ini, menjadikan jumlah korban kepada 82.

Seramai 2,427 pesakit Covid-19 masih menjalani rawatan, katanya lagi.

Daripada jumlah itu, seramai 60 pesakit dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU), kurang enam berbanding semalam.

Daripada jumlah tersebut, seramai 33 pesakit memerlukan bantuan pernafasan, kurang tiga berbanding semalam.

Tiada ulasan: