"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki tetak mati kawan baik disangkakan kerbau

Durie Rainer Fong

Suspek yang merupakan warga Indonesia menerima rawatan tradisional untuk penyakit mentalnya.

KOTA KINABALU: Seorang lelaki dengan masalah mental menetak kawan baiknya sehingga maut, mendakwa beliau menyangkakan seekor kerbau meluru ke arahnya di sebuah ladang kelapa sawit di Tawau, pantai timur Sabah semalam.

Saksi ternampak suspek, warga Indonesia berusia 31 tahun, menghayun parangnya ke arah mangsa, yang sedang menunggang motosikal, dalam kejadian 1 tengah hari di ladang itu, melalui Jalan Sin Onn.

Ketua Polis Tawau, Peter Umbuas, berkata mangsa yang berusia 57 tahun, juga warga Indonesia, kawan baik suspek.

“Tidak pernah timbul sebarang salah faham antara mereka sebelum ini. Kami percaya penyerang, yang menjalani rawatan tradisional untuk penyakit mentalnya, berhalusinasi ketika itu.”

Peter berkata, suspek cuba melarikan diri selepas kejadian, tetapi ditahan pekerja yang kemudian menyerahkannya kepada polis.

Tiada ulasan: