"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wan Rahim dilantik sebagai Pengerusi Pilihan Raya PH Kelantan

MALAYSIA DATELINE

Pakatan Harapan (PH) Kelantan hari ini telah bersetuju untuk menamakan ketua pimpinan bagi parti anggota dalam PH ke beberapa jawatan penting.

Pengerusinya, Muhammad Hussin yang telah dilantik melalui Mesyuarat Presiden PH yang bersidang pada 4 Mac lalu telah memaklumkan perkara itu selepas mengadakan mesyuarat pertama hari ini.

Mesyuarat pertama hari ini telah melantik Pengerusi MPN PKR Kelantan Datuk seri Mohamad Suparadi Md Noor sebagai Timbalan Pengerusi I dan Setiausaha DAP Kelantan, Chua Chin hui Timbalan Pengerusi II

Mesyuarat juga bersetuju untuk memperkemaskan organisasi PH Kelantan dengan melantik Rushdan Mustafa sebagai Setiausaha, Lim Chung Chai sebagai bendahari dan Roslan Putih sebagai ketua penerangan.

Bekas Pengerusi AMANAH Kelantan Wan Abdul Rahim Wan Abdullah telah dilantik sebagai Pengerusi Pilihan Raya PH Kelantan.

Selain menjadi speaker DUN Kelantan beliau juga pernah diberi kepercayaan sebagai pengarah pilihan raya PAS sebelum ini

Pelantikan Muhammad yang juga merupakan pengerusi AMANAH Kelantan adalah hasil dari konsensus yang telah dicapai oleh para pemimpin parti anggota Pakatan Harapan negeri kelantan iaitu AMANAH, PRK dan DAP.

Tiada ulasan: