"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Selepas tiga jam, lebih 1500 sudah tandatangan kempen Tamat Darurat

BORHAN AHMAD

Selepas tiga jam, lebih 1500 sudah tandatangan kempen Tamat Darurat

Selepas dua jam kempen TamatDarurat dilancarkan lebih 1500 sudah menandatangani kempen itu.

Sehingga berita ini ditulis, 1556 orang sudah menandatangani rayuan agar darurat di tamat melalui laman webnya tamatdarurat.com.

Pengerusi Jawatankuasa kempen itu, Khalid Abdul Samad berkata, rayuan ini akan diserahkan kepada Yang Dipertuan Agong menjelang Ramadhan nanti.

Ramadhan tahun ini dijangka akan bermula 13 April 2021.

“Kami mensasarkan ratusan ribu akan menandatangani kempen ini bagi merayu Yang Dipertuan Agong agar menamatkan tempoh daurat ini,” kata Khalid kepada media selepas pelancaran itu pagi ini.

Kempen itu dilancarkan jam 11.30 pagi tadi di sebuah hotel dekat Kuala Lumpur oleh 23 anggota Jawatankuasanya yang dipengerusikan oleh Khalid.

Kesemua jawatankuasa itu menyertai badan kempen itu atas nama individu mereka bukan mewakili parti.

Namun sehingga kini, tidak ada individu dari penyokong kerajaan Perikatan Nasional (PN) menyertainya.

Menurut Khalid, sehingga kini badan ini disokong oleh individu dan berpuluh-puluh badan NGO.

“Kempen ini perlu disokong untuk kepentingan ekonomi, sosial dan kebaikan rakyat dan negara,” kata Khalid.

Tiada ulasan: