"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mayat wanita yang mati akibat Covid-19 dimakan kucing peliharaan

Media Mulia

Apartmen di Madrid di mana seorang pesara wanita ditemukan maut dengan separuh daripada mayatnya dimakan oleh kucing peliharaannya.

MADRID: Seorang pesara wanita yang meninggal dunia dipercayai akibat Covid-19 ditemukan dalam keadaan separuh daripada badannya sudah dimakan kucing peliharaannya.

Memetik laporan Mirror, polis menemukan mayat itu selepas jiran-jiran mengadu ekoran bau busuk yang kuat datang dari flat di Madrid itu.

Laporan mengatakan bahagian atas badan mayat wanita itu sudah dimakan oleh tujuh ekor kucingnya – lima daripadanya juga ditemukan mati.

Wanita itu bernama Clara Ines Tobon, 79, dari Colombia.

Pegawai polis yang terlibat menggambarkan  apa yang berlaku itu sebagai pengalaman paling buruk sepanjang kerjayanya.

Anggota bomba terpaksa memecahkan apartmen itu dan menemukan mayat di dalam bilik.

Dua ekor kucing Clara yang masih hidup dihantar ke pusat pemuliharaan haiwan.

Dipercayai wanita itu sudah meninggal dunia sejak tiga bulan lalu.

Mangsa tinggal di flat itu sendirian sejak tahun 1996. Semua ahli keluarganya dikatakan tinggal di Colombia.

Seorang juga memberitahu dia terdengar polis berkata: “Itu adalah perkara paling teruk dia pernah tengok sejak bekerja.”

Insiden seperti itu bukan yang pertama berlaku di Madrid di mana pada September 2019 seekor anjing terselamat selepas tuannya meninggal dunia dengan memakan mayat tuannya itu.

Tiada ulasan: