"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Perjumpaan khas Umno bersama Zahid, Ismail sebelum Parlimen bubar esok?

FMT Reporters

PETALING JAYA: Perjumpaan khas dengan semua ketua bahagian termasuk sayap Pemuda, Wanita dan Puteri di Dewan Tun Hussein Onn, Pusat Dagangan Dunia (WTC), Kuala Lumpur esok merupakan himpunan terbesar dan terakhir Umno sebelum Parlimen dibubarkan bagi memberi laluan kepada pilihan raya umum ke-15 (PRU15), kata sumber Umno.

Sumber berkata, jemputan telah hantar kepada semua pemimpin akar umbi bahagian seluruh negara bagi menghadiri perjumpaan khas bersama Presiden Ahmad Zahid Hamidi dan Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob.

“Semua ketua bahagian, ketua Wanita, Pemuda dan Puteri bahagian dijemput hadir dari seluruh negara.

“Itu adalah perjumpaan terakhir Umno dalam skala besar sebelum pilihan raya,” kata sumber itu kepada FMT.

Sabtu lalu Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan dalam surat bertarikh 30 Sept berkata, majlis perjumpaan itu akan diadakan di Dewan Tun Hussein Onn, bermula 2 petang.

“Adalah dimaklumkan bahawa satu perjumpaan khas bersama presiden Umno dan perdana menteri akan diadakan pada 4 Okt (Selasa), bertempat di Dewan Tun Hussein Onn, aras 2 WTC,” kata surat itu.

Ahmad selepas mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno Jumaat lalu memaklumkan parti itu mencapai konsensus supaya pembubaran Parlimen hendaklah diadakan dalam masa terdekat bagi membolehkan PRU15 diadakan tahun ini.

Ahmad berkata, Ismail akan mempersembahkan cadangan tarikh pembubaran Parlimen kepada Yang di-Pertuan Agong Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah selaras Perkara 40 (1) Perlembagaan Persekutuan.

Tiada ulasan: