"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Seorang pelakon didakwa esok kerana 'hantaran sumbang'

Malaysiakini

Seorang pelakon bakal didakwa di Mahkamah Sesyen Sepang, Selangor esok.

Menurut maklumat Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (MCMC), pelakon terbabit akan didakwa atas tuduhan membuat dan memulakan klip video bersifat sumbang.

Difahamkan pendakwaan terhadap pelakon terbabit akan dibuat mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Ia melibatkan penggunaan kemudahan rangkaian atau perkhidmatan rangkaian secara tidak wajar.

Jika disabitkan kesalahan, pelakon terbabit boleh didenda sehingga RM50,000 atau penjara tidak melebihi satu tahun, atau kedua-duanya.

Pesalah juga boleh didenda RM1,000 bagi setiap hari kesalahan itu diteruskan selepas pensabitan.

Tiada ulasan: