"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Puad Zarkashi: Keputusan JPPM tamparan hebat golongan mahu jatuhkan Zahid, Tok Mat

Shahrul Shahabudin

PETALING JAYA: Pengesahan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (JPPM) bahawa tiada kesalahan dilakukan Umno berhubung usul tiada pertandingan dua jawatan tertinggi memberi tamparan kepada kumpulan yang ingin menjatuhkan presiden dan timbalan presiden.

Ahli Majlis Tertinggi Umno Puad Zarkashi berkata keputusan berkenaan telah menamatkan perancangan untuk mengganggu kestabilan dalam Umno.

“Kami yakin ada dalang yang berada di sebalik laporan yang dibuat kepada RoS (JPPM).

“Dalang itu kecewa kerana usahanya untuk menjatuhkan presiden (Ahmad Zahid Hamidi) timbalan presiden (Mohamad Hasan) parti gagal,” katanya kepada FMT. 

Beliau mendakwa kem terbabit juga tidak berpuas hati dengan keputusan untuk bekerjasama dengan Pakatan Harapan (PH) bagi membentuk kerajaan perpaduan.

Semalam, Zahid dilaporkan berkata JPPM menerima usul pada Perhimpunan Agung Umno (PAU) Jan lalu yang meluluskan usul tiada pertandingan untuk jawatan presiden dan timbalan presiden dalam pemilihan akan datang.

Siasatan JPPM dibuat selepas dua ahli Umno memfailkan aduan mendakwa tindakan membentangkan usul itu di perhimpunan agung melanggar Artikel 10 perlembagaan parti itu.

Pemilihan Umno akan berlangsung pada 11 Mac ini dengan jawatan kepimpinan dalam Wanita, Pemuda dan Puteri dipertandingkan, manakala jawatan ketua bahagian, naib presiden dan Ahli Majlis Kerja Tertinggi akan dipilih pada 18 Mac.

Tiada ulasan: