"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Siasatan Jana Wibawa, SPRM akhirnya dedah apa yang berlaku

SHAFIQAH MUKHSIN

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menegaskan bahawa tiada campur tangan mana-mana pihak dalam siasatan berhubung program Jana Wibawa.

Menerusi kenyataan yang dikeluarkan SPRM kelmarin, siasatan terhadap individu adalah inisiatif berasaskan maklumat serta bukti-bukti yang diperolehi sendiri oleh suruhanjaya berkenaan.

“Kertas-kertas siasatan yang telah dilengkapkan kemudian dirujuk kepada Jabatan Peguam Negara untuk kajan dan pertimbangan sewajarnya.

“Proses siasatan tersebut adalah bebas daripada sebarang campur tangan mana-mana pihak,” kata kenyataan tersebut.

Justeru itu, segala tohmahan yang mengatakan siasatan SPRM dijalankan atas arahan pihak tertentu dan bermotifkan politik adalah tidak benar sama sekali.

“Segala tohmahan tersebut adalah tidak benar serta telah menjejaskan imej suruhanjaya ini,” tegas kenyataan itu.

Tiada ulasan: