"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Muhyiddin akan didakwa lagi pada Isnin

Mohamad Fadli

KUALA LUMPUR: Bekas perdana menteri Muhyiddin Yassin akan dikenakan lagi tuduhan rasuah dan salah guna kuasa pada Isnin di Mahkamah Shah Alam, kata Timbalan Presiden Bersatu Ahmad Faizal Azumu.

Bercakap kepada penyokong Perikatan Nasional (PN) di luar bangunan Mahkamah Kuala Lumpur, Faizal mengajak mereka hadir sekali lagi pada Isnin untuk memberikan sokongan kepada Muhyiddin.

“Saya dapat perkhabaran juga, satu lagi pertuduhan akan dibuat pada Isnin di Mahkamah Shah Alam.

“Kita sama-sama turut mengiringi ‘Abah’ kita,” katanya.

Sementara itu, Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan yakin tuduhan yang dikenakan terhadap Muhyiddin hari ini akan mengukuhkan sokongan kepada PN.

“Saya rasa apa yang berlaku ini akan menambah lagi sokongan kerana rakyat memahami apa yang berlaku. Dan ini akan diterjemahkan dalam enam PRN akan datang.

“Kalau ada pihak menggunakan gerakan reformasi untuk mendapatkan sokongan, ini lebih daripada reformasi, itu yang boleh saya katakan,” katanya kepada media.

Dalam pada itu, Setiausaha Agung Bersatu Hamzah Zainudin menganggap tuduhan terhadap Muhyiddin adalah pendakwaan terpilih bersifat politik.

“Pada kami, ini pendakwaan terpilih, semata-mata nak tunjuk seolah-olah presiden Bersatu melakukan kesalahan.

“Tetapi kami yakin akan ditentukan selepas ini, kami akan menang pada perbicaraan nanti,” katanya.

Terdahulu, Muhyiddin mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen atas empat tuduhan salah guna kuasa berkait program Jana Wibawa, mendapatkan RM232.5 juta untuk partinya, Bersatu, serta dua tuduhan pengubahan wang haram membabitkan sejumlah RM195 juta.

Tiada ulasan: