"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis tahan tok siak, warga emas disyaki cabul budak perempuan

FMT Reporters

PETALING JAYA: Polis menahan tok siak dan warga emas kelmarin bagi membantu siasatan kes cabul melibatkan seorang kanak-kanak perempuan berusia 12 tahun di Hulu Selangor.

Timbalan Ketua Polis Hulu Selangor, Mohd Asri Mohd Yunus, berkata pihaknya mengesahkan menerima satu laporan polis berhubung kejadian itu pada 4.53 petang kelmarin.

Katanya, siasatan awal mendapati kejadian terbabit dipercayai berlaku di tandas surau dan rumah suspek di Bukit Sentosa.

“Laporan membabitkan seorang kanak-kanak perempuan dicabul dua lelaki berusia 56 dan 74 tahun. 

“Bertindak atas maklumat, sepasukan polis dari Bahagian Siasatan Jenayah IPD Hulu Selangor menahan dua lelaki terbabit di dua lokasi berasingan, pada hari sama.

“Kedua-dua suspek masing-masing adalah tok siak dan warga emas,” katanya dalam satu kenyataan, malam tadi, menurut Berita Harian.

Mohd Asri berkata, semakan mendapati suspek tidak mempunyai rekod lampau dan saringan ujian air kencing mereka adalah negatif.

Katanya, dua suspek terbabit direman tujuh hari bermula semalam hingga 10 Mac ini bagi membantu siasatan.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 14 (a) Akta Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-kanak 2017 dan Seksyen 15 (a)(i) akta sama,” katanya.

Tiada ulasan: