"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kali ini tak nak bersumpah ke Saiful?

Dalam kesibukan berkempen dalam PRK Permatang Pauh yang lalu, perlu diakui bahawa tindakan Saiful yang bersumpah mengatakan dia diliwat oleh DS Anwar Ibrahim, meletakkan petugas-petugas Pakatan Rakyat dalam situasi sukar untuk meneruskan kempen.

Biarpun ramai penyokong tidak mempercayainya, tetapi Petugas masih perlu menyakinkan pengundi diatas pagar bahawa semua itu fitnah atau konspirasi politik untuk membunuh karrier politik DS Anwar Ibrahim.

Saiful Bukhari Azlan melakukan mubahalah atau Sumpah Laknat di Masjid Wilayah Persekutuan Jalan Duta, Kuala Lumpur pada 15 Ogos 2008 beberapa hari menjelang PRK Permatang Pauh.

Sambil memegang Al-Quran, Saiful melakukan sumpah laknat tersebut, dalam pada itu Saiful telah melakukan beberapa kesilapan, antaranya ialah ketika menyebut kalimah ‘Watallahi, dan juga tersasul menyebut tarikh 26 hb Ogos 2008 sebagai waktu beliau diliwat oleh DSAI, beliau berjaya menyakinkan segelintir orang Melayu yang berugama Islam beliau tidak bersalah.

Sedangkan di dalam Syariat Islam, perlakuan sumpah tidak disyaratkan untuk memegang atau menjunjung Al-Qur’an. Tidak ada nas yang menyatakan demikian. Tiada juga disebutkan di dalam Islam bahawa sumpah perlu dilakukan di dalam Masjid. Bahkan dalam undang-undang Islam yang melibatkan perkara lafaz seperti Ila’, Zihar, Qadzaf dan Li’an, lafaz perlu dilakukan di hadapan hakim dan disaksikan oleh orang ramai.
Bagaimanapun kemunculan secara sukarela Imam Masjid Wilayah Persekutuan, Ust. Ramlang Porigi pada 25 Ogos yang mengambil Sumpah Saiful Bukhari pada 15hb. Ogos 2008 yang mendedahkan bahawa beliau diarahkan oleh orang atasan bahawa untuk ambil sumpah Saiful meletakkan petugas Pakatan Rakyat dalam keadaan kembali selesa.

Dan ketika menjelang PRK Permatang Pauh pula iaitu pada 22 Ogos 2008, Najib pula dilaporkan telah bersumpah mengatakan bahawa dia tidak kenal siapa itu Altantuya, biarpun teman karibnya Razak Baginda dikatakan mempunyai hubungan dengan Altantuya..

Sumpah Najib itu telah berlangsung di Masjid Guar Perahu, Penanti, Permatang Pauh.

Minggu lepas pada 22 Ogos 2010, satu pendedahan telah dibuat oleh Malaysia Today mendakwa Saiful mempunyai hubungan cinta dengan salah seorang dari pasukan pendakwaraya bagi kes tuduhan liwat terhadap Anwar Ibrahim.

Beberapa hari kemudian anggota pasukan pendakwa yang dimaksudkan itu iaitu Farah Azlina telah digugurkan dari pasukan pendakwaraya itu, biarpun tuduhan mengenai hubungan cinta mereka itu belum disahkan mereka.

Hubungan cinta mereka itu adalah satu hubungan yang boleh dikatakan seseatu yang peribadi buat mereka.

Tetapi dalam kes yang melibatkan tuduhan liwat, dalam menunjukkan bahawa dia tidak bersalah dan dia adalah mangsa liwat, beliau telah bersumpah menggunakan Al-Quran bagi menyokong dakwaannya itu..

Najib juga telah bersumpah untuk menyakinkan masyarakat bahawa dia tidak mengenal Altantuya..

Jika dulu Saiful pernah bersumpah “Saya Mohd. Saiful Bukhari Azlan dengan nama Allah saya bersumpah saya telah diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 26 Jun 2008 dan pada hari tersebut Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memasukkan zakarnya ke dalam dubur saya.

“Jika saya berdusta dengan perkara ini, saya berdusta dengan Allah S.W.T dan akan dilaknat oleh Allah S.W.T sehingga hari kiamat.”

Kenapa tidak kali ini beliau kembali bersumpah sekali lagi di Masjid yang sama bagi membuktikan tuduhan tentang kisah cinta dan hubungan sex nya dengan Farah adalah tidak benar….

Bersumpahlah Saiful.. nafikan pula kisah ini..

http://darisungaiderhaka.blogspot.com

Tiada ulasan: