"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

FDI: 1 Trillion tunggu Anwar jadi PM

cucupakkasim
Laporan UNCTAD World Investment Report untuk Malaysia pada tahun 2009 jatuh 81%. Penurunan itu telah menjadikan Malaysia yang paling rendah diantara negara-negara Asean dan ianya amat membimbangkan.
(
Gurkah-gurkah politik di'port' bimbang takut-takut terpaksa ke Myanmar untuk cari kerja)

biarlah menteri-menteri umno, MP umno atau pun mana-mana Ketua Bahagian umno tak bimbang dan tidak rasa apa-apa, gasak la !, tetapi ianya begitu menakutkan gurkah-gurkah politik di'port'.

Tapi macam biasa lah..nada menteri-menteri umno ni.."
the numbers are important for many people and are correct, however it did not paint the whole picture"..
(
masih lagi nak sapu masuk bawah karpet).

Memang la makcik pakcik kat felda-felda,kat kampong-kampong tak tau apa bala yellow FDI ini, jadi mereka tidak perlu bimbang.

Kita sedang menghadapi satu persoalan ekonomi yang serius, tapi gurkah-gurkah politik di'port' ini berani bertaruh potong telinga yang kalau kita semua
keep asking pemerintah, tanya macam-macam berhubung permasaalahan ini, mereka pasti tidak akan suka, silap haribulan kita akan dituduh cubaan menghasut.

Apakah kerajaan hari ini sudah melakukan yang terbaik untuk menjual dan memasarkan Malaysia?
(
Sebab sekarang ini sudah tak dengar mereka keluar melakukan rombongan perdagangan kemana-mana, yang ada cuma rombongan bershopping)

dari blog:
http://dollahyankee.blogspot.com

dollah yankee-
Tertanya-tanya apakah kita dapat melihat semula hari-hari gemilang kemasukan FDI sepertimana 10-15 tahun dulu?

Tiada ulasan: