"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kalau benar Tun Ling menipu, siapa bodoh?

Penarik Beca

Jika anda dah baca pendedahan Malaysia Today hari ini yang bertajuk "Did Liong Sik cheat the Cabinet or did the Cabinet cheat Malaysians?", apa kesimpulan anda?

Jika dokumen yang didedahkan itu memang dokumen kabinet (saya tak ingat kerajaan mendakwa dokumen itu palsu), ia seolah-olah kabinet memberitahu Tun Dr Ling Liong Sik (jika benar dia
menipu) macam ni:

Waa! Lu tipu kita orang aa! Ambik lagi ni duit! Ambik! Banyak ni!
Jika dokumen yang didedahkan itu memang dokumen kabinet, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin turut berada dalam kabinet pada masa cadangan dalam dokumen itu dipersetujui.

Rasa-rasa, depa dua orang tu
cerdik ka?

Kalaulah anda rasa depa tak cerdik, adakah Malaysia diperintah orang-orang bodoh?

Atau, kesemuanya tak bodoh, kita, rakyat yang memilih mereka, yang bodoh?





Tiada ulasan: