"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sejak 2008, Melayu busuk di Pulau Pinang

Afrar Junus

Pernahkah anda mendengar Dr Mahathir Mohamed mengakui kesilapannya.

Samada m
engaku merosakkan badan kehakiman, membiarkan rasuah berleluasa di Malaysia, mencampuri tugas penjawat awam, membiarkan kadar tol naik pada paras yang sukar dipercayai dan diterima, meletakkan harga kenderaan buatan Malaysia dengan mencekik rakyat sendiri, memecat hakim-hakim yang berwibawa, berperanan mengharamkan Umno pada tahun 1987, membiarkan polis melebamkan Anwar Ibrahim, pembunuhan syuhada Memali, membahagikan kekayaan negara terutama sekali ekuiti 30% Bumiputera kepada beberapa individu yang terdiri dari keluarga dan kenalannya dan bermacam-macam lagi ?

Ini pondok Jahara dan Hilmi

Ada ! Saya pernah mendengar satu setakat ini. Kadar tol terlalu tinggi. Ini di'ia'kannya baru-baru ini namun diletakkan kesalahan itu kepada menteri berkenaan dengan berkata, "kami (kabinet) bukan tahu semua. Itu yang dibentangkan dalam mesyuarat bagi diluluskan".

Jadi, hari ini Umno Pulau Pinang berteriak seperti sedang dirogol oleh Pakatan Rakyat.

Sedangkan merekalah yang 'merogol' semua bangsa di Pulau Pinang sehinggalah tahun 2008.

Kenapa masih ada rumah seperti ini di Pulau Mutiara.

Rumah ini bukan baru wujud. Sudah melebihi 52 tahun - sama naik dengan pemerintahan Umno, Gerakan dan Barisan Nasional di Pulau Pinang.

Lupakah wakil rakyat Barisan Nasional bahawa mereka mendapat undi daripada penyokong parti mereka sendiri selama lebih 50 tahun. Tanggungjawab siapakah melunaskan amanah sosial ini ?

Namun wakil-wakil rakyat yang lahir dari acuan Dr Mahathir Mohamed tidak lupa tentang diri isteri, suami, anak-anak dan kroni mereka.

Pondok usang siapakah ini ?
Ini pondok Zainal, Farid dan Jasmin
Melayu masih miskin. Ya ! Pengundi Melayu yang dibodohkan dan dikeldaikan oleh Umno Pulau Pinang.

Siapa pula yang mahu memikul tanggungjawab bahawa Melayu dan India Pulau Pinang menjadi pengemis di negeri yang kaya itu .

Siapa pengkhianat itu ?

Baca jika rajin :

Sejak 2008, Melayu busuk di Pulau Pinang-1

Tiada ulasan: