"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kenapa Tajuddin takut Himpunan Warga Felcra

Nazri Abdullah
KUALA LUMPUR, 30 Julai:
Pengerusi Felcra, Datuk Tajuddin Abdul Rahman tidak perlu takut dengan Himpunan Warga Felcra Peringkat Kebangsaan yang akan berlangsung malam esok dan lusa, jika beliau yakin tidak berlaku salah guna kuasa dalam pengurusan agensi itu.

Pengerusi Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman
(gambar) berkata, tindakan Tajuddin hari ini mengeluarkan kenyataan mahu menyaman penganjur jika memfitnah, menampakkan kegusaran seperti ada yang tidak kena.

"Belum pun himpunan bermula, dia dah panik, seperti ada sesuatu yang menggusarkannya.

"Kalau dia melatah, dia emosional bukan rasional," katanya kepada Harakahdaily.

Biarpun menerima pelbagai ugutan dan amaran, pihak penganjur, ujar Mazlan tetap akan meneruskan himpunan tersebut.

"Saya tidak bimbang langsung, kita fikir apa yang kita buat ini adalah benar," katanya.

Bagaimanapun, penganjur akan membuat laporan polis hari ini ekoran kenyataan Tajuddin tersebut dan beberapa halangan terbaru yang diterima mereka.

Beliau memaklumkan, Felcra sempena solat Jumaat siang tadi menggunakan masjid di sekitar Pasir Salak untuk memberi amaran kepada peneroka agar tidak hadir ke himpunan malam esok.

"Mereka memberi amaran, sesiapa peserta Felcra yang hadir, akan ditangkap oleh pihak polis," jelasnya lagi.

Himpunan malam esok bertempat di Felcra Bandar Seberang Perak (Changkat Lada) dianjurkan oleh Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS Pusat.

Ianya juga dibuat ditanah persendirian milik seorang ahli PAS di kawasan tersebut.

Ekoran amaran terbaru itu juga, Anak menjemput Tajuddin untuk bersama dalam himpunan tersebut supaya beliau dapat melihat sendiri dan menyertai dialog dengan peserta.

"Saya pelawa dia datang dan kita akan bagi dia ruang untuk bercakap," katanya.

Tiada ulasan: