"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PAS S'gor: Tiada yang tentang notis p'raya DUN

Ketua penerangan PAS Selangor Roslan Shahir Mohd Shahir mempertahankan kenyataannya bahawa mesyuarat Pakatan Rakyat negeri telah menerima cadangan supaya memberi notis untuk mengadakan pilihan raya berasingan.

Roslan Shahir berkata, Pakatan negeri itu dianggap bersetuju menerima cadangan itu memandangkan tiada pihak yang menentangnya ketika ditimbulkan.

Bagaimanapun, tempoh notis untuk memanggil pilihan raya negeri itu, selama enam bulan hanyalah merupakan satu contoh yang dicadangkan, kata Roslan Shahir.

"Pada pendirian PAS, perkara ini telah diputuskan (sedemikian). Melainkan ditentang dalam mesyuarat. Kalau tidak ada penentangan itu dianggap diterimalah," katanya.

Roslan berkata, isu notis pilihan raya berasingan itu sememangnya dicadangkan dalam mesyuarat berkenaan, dilaporkan berlangsung pada 19 Julai lalu dan dipengerusikan menteri besar Tan Sri Khalid Ibrahim

"(Tempoh enam bulan) itu contoh yang saya berikan, sebab kita pandang tindakan itu (pemberian notis) akan beri kesan positif kepada Pakatan," katanya lagi ketika dihubungi
Malaysiakini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan yang dikeluarkan pengerusi DAP Selangor Ean Yong Hian Wah hari ini bahawa mesyuarat tersebut tidak membuat resolusi untuk memberi enam bulan notis sebelum memanggil pilihan raya negeri.

Ean Yong juga berkata, Roslan Shahir bercakap atas kapasiti peribadinya dan bukan atas nama Pakatan Rakyat negeri.

Katanya lagi, masih terlalu awal untuk menyatakan sama ada pilihan raya negeri mungkin diadakan atau tidak.

Tiada ulasan: