"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Menteri perogol: Ketua AMK cabar Menteri beri penjelasan (video)

Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Shamsul Iskandar Md Akin mencabar Menteri Kabinet Umno- Barisan Nasional yang terpalit dalam skandal merogol pembantu rumahnya supaya tampil memberi penjelasan sebenar berhubung perkara itu.

Menurut Shamsul, dakwaan rogol itu amat serius selain melibatkan hubungan dua hala Malaysia dan Indonesia.

Justeru beliau meminta pihak polis serius dan peka dengan perkara ini.

"Saya ingin cabar menteri tersebut beri penjelasan samada beliau terlibat dalam perkara ini ataupun tidak," kata beliau ketika dihubungi TV Selangor.

Tambah Shamsul, kerajaan Umno-BN yang selalu menyatakan Menterinya bersih juga perlu terbuka untuk menyiasat hal sedemikian.

"Oleh itu saya mintak kerajaan ambil perkara ini dengan tegas oleh kerana ini membabitkan reputasi dan maruah seorang menteri.

"Dalam keadaan BN kata ambil menteri yang bersih saya rasa tak ada alasan seseorang menteri tidak diambil tindakan apatah lagi dalam kes yang berat seperti ini," kata beliau.


-tvsnews-

Tiada ulasan: