"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Teruklah Shahidan ni!!!

Ibrahim Baba
Begitulah komen seorang sahabat ketika sama-sama bersarapan pagi. “Teruklah Shahidan Kassim ni!!!”, apabila membaca berita  Shahidan pertikai Md Isa terajui UMNO Perlis (petikan berita dari Berita Harian di bawah).

IB pun menyapa bahawa semua jadi tidak betul dan hanya dia (Shahidan) sahaja yang betul. Dia ni memang sangka dia seorang sahaja yang betul dan dia seorang sahaja boleh buat kerja. Pantang ada yang dia tidak berkenan dia buat bising dan saman orang.

Teringat IB pasal kecoh dalam persatuan olahraga gara-gara perangai dan sikapnya.

Kemudian ahli politik di Perlis dan di ibukota tahu cara mainan politiknya yang banyak ke-kronian dalam amalannya.

Seorang lagi sahabat pada ketika itu menyampuk lagi bahawa Shahidan ni dengan Majlis Fatwa Kebangsaan dia pun nak gadoh. Pada tahun lepas atau awal tahun ini dia juga sibuk membuat laporan polis apabila satu permuafakatan NGO mengadakan wacana bincang bahaya ajaran Wahabi di Kuala Lumpur. Yang mana, menurut sahabat IB yang aktif dengan akviti masjid di Hulu Klang sebagai seorang nazir, wacana tersebut terpaksa dibatalkan oleh pihak UIA dan penganjur terpaksa mencari tempat ganti di saat akhir hinggakan ramai peserta yang pergi ke UIA apabila perpindahan tempat dari UIA ke masjid Wilayah terpaksa dilakukan di saat akhir.

Sememangnya si Shahidan ni suka cari gaduh sahaja – di mana-mana medan sekali pun. Dalam politik dia tak boleh terima kekalahan dan bahawa dia ni sudah orang tidak lagi suka … mungkin sudah tidak laku. Dalam agama dia suka gaduh membida’ahkan orang … baginya semua orang tidak betul dia sahaja yang ikut sunnah (betul ke?). Dalam organisasi sukan pun dia tidak boleh menerima dan menjayakan semangat kesukanan

Sekian, IB

Tiada ulasan: