"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Khalid Dakwa Pemuda Umno Shah Alam Dalang Komik

SHAH ALAM, 1 APRIL: Ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad hari ini mendakwa individu yang terlibat dalam penyebaran komik "Kisah Juara Raja Lawak" untuk mengaibkan Ketua Pembangkang, didalangi oleh Pemuda Umno Shah Alam.

Khalid mendedahkan hal itu pada sidang media khas yang diadakan di pejabatnya hari ini. 

"Saya mendapat makluman, ini adalah kerja Umno bahagian Shah Alam, walaupun ianya tidak dinyatakan bahawa ianya adalah kerja mereka tetapi dari sumber yang saya terima ianya adalah kerja Pemuda UMNo Shah Alam dan saya minta pihak Umno khususnya ketua bahagiannya untuk mengutuk dan menafikan tindakan ini,"kata Khalid. 


Terdahulu satu laporan polis mengenai komik berkenaan dibuat oleh Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi. 

Komik bertajuk “Kisah Juara Raja Lawak” yang mengandungi 16 halaman itu memaparkan karikatur lucah Anwar dalam pelbagai aksi. 

Mengulas hal itu, Khalid menyifatkan tindakan individu yang mendalangi penyebaran komik berkenaan sebagai mengamalkan politik jijik. 

"Ini adalah corak politik paling menjijikkan dan ianya bukanlah satu perkembangan yang dialu-alukan kerana kes ini daripada mulanya jelas berbaur politik apabila kaedah pendedahan ini dilakukan seperti mana yang dilaporkan,"katanya lagi. 

Tambahnya lagi, pihaknya mendapat makluman pengedaran komik tersebut daripada sebuah kilang di Shah Alam dan mendapati ia tersebar luas di kawasan kilang sekitar seksyen 15 dan 23.

"Kita dapat aduan dari pihak pengurusan kilang di Shah Alam yang mendapati komik ini diedarkan di kalangan kakitangan mereka, melihat pada kandungannya jelas menburukan Anwar Ibrahim dengan menggunakan teknik 'super impose' serta jelas usaha mengaibkan dan menimbulkan masalah di kalangan ahli keluarganya,"tambah Khalid lagi.

-tvsnews-

Tiada ulasan: