"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Imam dipecat kerana turunkan gambar Najib dalam masjid?

Lutfi
Turun potret Najib dalam masjid terus kena pecat wa cakap sama lue. Neh betul2 dasat beb. Menurut info yang aku dapat mengenai kes neh ialah;

1. Pada 31 disember 2011 hari tue imam hafiz telah menurunkan potret najib yang berada di dalam masjid [tempat bersolat].

2. Oleh kerana itu imam muda [awal 20an] dipecat dari jawatan imam dengan serta merta.

Lihat gambar kat bawah neh;
3. Bekas imam tersebut bertugas di masjid jamek taman perling, Johor.

4. Hujah yang dia gunapakai bagi mempertahankan tindakan dia ialah masjid ialah tempat beribadat bukan tempat untuk berpolitik jesteru tue tak patut potret Najib berada di dalam kawasan masjid.

5. Selain dari itu, menurut arahan jabatan agama islam johor dan arahan sultan johor, politik tidak dibenarkan masuk ke dalam kawasan masjid, jadi apahal gambar ahli politik terpampang dalam masjid pula neh? Siapa najib? Dia bukan ahli agama [yang arif]. Jauh sekali imam masjid. Tapi apahal gambar dia terpampang dalam masjid? Memuja dia ke apa ka?

6. Selain dari itu, bekas imam masjid turut menyuarakan pandangan hukum mengantung gambar bernyawa dalam masjid. Dah namanya gambar kan? Of course lah gantung di tempat tinggi. Yang aku tahu, kalau gambar2 bernyawa neh digantung dalam rumah ada pendapat yang aku baca ia haram. Ada juga dibolehkan cuma jangan digantung di tempat tinggi.

7. Namun hujah2 bekas imam terbabit tidak di endahkan oleh ajk2 masjid yang lain. Kebanyakkan ajk2 masjid tue cenderung berpolitik umno. Tak heran. Sebab tue depa gantung gambar najib dalam masjid. Selepas je menyuarakan hujah2, imam terbabit terus dipecat kerana menurunkan gambar najib.

8. Bekas imam terbabit agak tidak berpuas hati dipecat sebab ada ahli2 jawatankuasa masjid tersebut tidak mengikut jadual bertugas tetapi tiada apa2 tindakan pun sebaliknya dia yang berhujah mengenai gambar najib siap dengan hukum dan dalil terus dipecat serta merta.

Betul larh beb. Aku sokong tindakan imam neh sebab dia sedang menegakkan dalil2 islam. Bukan dia suka2 pergi rumah orang dan turunkan bendera kat umah orang. Neh masjid beb. Masjid bukan tempat untuk bodek najib. Ahli2 umno tolong larh faham weh.

1 ulasan:

otaklunyai berkata...

masih rfamai melayu2 yg boddoh yg sukarela jadi barua amno laknatullah sampai sanggup mengenepikan Hukum Allah... Nauzubillah... puak2 laknaty nih tak takut neraka Allah langsung...