"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Husam masih ada peluang

MOHD ZAILANI ABD RAHMAN

KOTA BHARU - Pengerusi PH Kelantan Husam Musa mungkin diberi peranan dalam sistem kerajaan Persekutuan khsususnya agensi dan perbadanan yang berkait dengan Pantai Timur.

Keyakinan itu disuarakan oleh Pengerusi Amanah Negeri, Wan Rahim Wan Abdullah yang menjelaskan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamed pasti membuat keputusan dan persefaham yang baik dalam menentukan kedudukan Husam.

"Pakej ini ada persetujuan bersama Tun dan Husam, oleh kerana masa dua bulan ini fokus untuk susun kerajaan dan selesaikan pihak yang menang dahulu, di Kelantan dan Terenganu mungkin kemudian sedikit.

"Saya yakin sebelum 100 pemerintahan, Perdana Menteri akan isytiharkan jawatan Husam yang telah dipersetujui sebelum ini," katanya selepas hadir di majlis ramah mesra PH Kota Bharu disini hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas ketiadaan nama Husam dalam senarai perlantikan senator yang diumumkan Tun Mahathir baru-baru ini. Keputusan itu menyebabkan terdapat suara-suara diperingkat akar umbi yang tidak berpuas hati.

Wan Rahim yang juga Timbalan Pengerusi PH Negeri berkata, dengan pelantikkan Husam, keresahan ahli akar umbi akan reda seterusnya membolehkan parti berjalan dengan lebih lancar.

Terdahulu beliau berkata, pelantikkan Ketua Bersatu Ketereh, Dr Mohd Radzi Jidin sebagai Timbalan Menteri Ekonomi tepat dengan kelayakan beliau sebagai bekas penyarah dibidang akaun forensik.

Beliau berkata, Radzi boleh membantu kerajaan khususnya menangani isu ekonomi semasa selain pelbagai skandal yang membelenggu negara.

"Dengan umur 41 tahun dan semangat orang muda menjadikan pemilihan beliau itu adalah pilihan tepat, ramai dikalangan orang lama seperti bekas Adun, ahli parlimen dan exco.

"Beliau (Radzi) ini masih segar dan pengalaman dan keterlibatan dalam Umno sebelum ini juga memberi kelebihan, saya yakin beliau boleh melaksanakan tugas yang diamanahkan, pemilihan tepat dan saya menyambut baik,"katanya.

Tiada ulasan: