"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Logik Lebai PAS Takpa main Tiktok Asalkan Bukan Bini Dia

Dulu anggap TikTok fitnah, sekarang Menteri KPT tidak buat salah
MALAYSIA DATELINE


Ada penyokong Pas dilihat bermati-matian menjadi jurucakap kepada pemimpin Umno walaupun mungkin tidak diminta berbuat demikian.

Sejak bersubahat dengan Umno menjayakan Langkah Sheraton, Pas yang turut sama berada dalam kerajaan ‘tebuk atap’ akan menghalalkan apa sahaja perbuatan pemimpin Umno.

Terkini, isu Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Dr Noraini Ahmad mengajak belia berusia 18 hingga 26 tahun menyertai peraduan TikTok.

Walau bagaimanapun, Ahli Parlimen Parit Sulong tersebut memadam hebahan peraduan yang melibatkan dua orang yang dicanangkan sebagai influencer atau individu berpengaruh itu.

Mengulas tindakan Noraini menarik balik peraduan dikecam ramai itu, seorang bekas Ahli Jawatankuasa Pas Batu tampil membela Ketua Wanita Umno tersebut.

Fais Al-Hajari berpendapat Noraini hanya inginkan keseronokan dengan mengadakan cabaran TikTok itu.

Bagaimanapun, pemilik Pusat Terapi Bekam Al-Hajari itu membidas sikap rakyat Malaysia yang dakwanya semua hal akan dipolitikkan.

“Tak mengapa. Bagi aku dia tak buat salah apa pun. Yang kutuk-kutuk tu pun lebih kurang saja.

“Kalau depa bukan kaki TikTok, depa buat benda lain. Cuma bila bab melibatkan menteri ni, tiba-tibalah jadi terlajak suci. Tu saja pun.

“Aku sekali lagi menegaskan, bagi aku secara peribadi Menteri KPT tak buat salah menda. Dia bukan buat challenge tu secara serius, anjuran kementerian dia ke, atau guna Jata Negara ke, nothing.

“Benda ni personally under her. So tak sepatutnya ada scrunity sangat,” katanya dalam hantaran di Facebook hari ini.

Dia dalam hantaran berbahasa sarat campuran itu juga menyifatkan Noraini mendengar kritikan dan memadam ciapan mengenai cabaran TikTok itu bagi mengelakkan polemik.

“Kudos to her. At least dia x stay dan berpolitik sampai lebam,” tegasnya.

Bahkan, Fais mengucapkan tahniah kepada Noraini atas idea yang dianggapnya daring sambil menyerang pihak tidak sependapat dengannya.

“Mereka takkan mampu menentang perkara-perkara yang besar, maka mereka akan menyalak pada benda-benda yang kecil. Batak isu,” tempelaknya.

‘Pembelaan’ Fais terhadap menteri itu mendapat reaksi lebih 230 pengguna Facebook dalam tempoh 16 jam dimuatnaik dengan sebahagiannya memilih emoji ketawa.

Dalam masa sama, tular kembali kenyataan Fais hampir dua tahun lalu tentang aplikasi menari dan meniru gaya menyanyi dalam durasi singkat itu.

Dalam posting pada 21 Julai 2018 tersebut, dia mengisytiharkan memperoleh rezeki terbesar yang Allah kurniakan iaitu dua isteri yang solehah.

Dia memberitahu kedua-dua isterinya tidak memuatnaik gambar di Facebook dengan aksi pelik-pelik.

“Alhamdulillah (kedua-dua isteri) tak terlibat dengan fitnah media sosial seperti TikTok dan sebagainya,” kata penyokong tegar Pas itu lagi.

Dulu lain, sekarang sudah bersama Umno lain pula hujah penyokong tegar Pas.

Tiada ulasan: