"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jangan sampai orang kata Mufti cap ayam


MALAYSIA DATELINE
Kenyataan Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang meminta Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) Datuk Seri Hasnol Zam Zam Ahmad, memberi penjelasan berhubung kebenaran kilang arak Heineken beroperasi dibidas oleh Ahli Parlimen Sepang, Mohamed Hanipa Maidin.

Dalam hantaran di Facebooknya, Asri membuat gesaan itu atas alasan yang diberikan oleh kerajaan bahawa “pihak menteri yang berkenaan tidak dimaklumkan kelulusan tersebut”.

Hanipa berkata, hantaran di Facebook Mufti berkenaan adalah berdasarkan fakta yang tidak betul.

Kata Hanipa, semalam menurut laporan Malaysiakini, Menteri dan Timbalan Menteri KPDNHEP mempunyai maklumat dan tahu mengenai kelulusan kepada Heineken untuk beroperasi.

“Jadi, fakta yang kata YB Menteri tak tahu atau tidak dimaklumkan adalah tak betul.

“Maknanya, posting Mufti berdasarkan fakta tak betul.. Bukan Mufti selalu ajar orang ramai untuk Tabayyun ke?

“So, siapa yang nak kena bagi penjelasan sekarang ya?

“Jika terus begini kita khuatir nanti orang akan tuduh Mufti Cap Ayam pulak,” tulis bekas Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu dalam Facebooknya.

Hanipa bagaimanapun berharap keadaan tidak sampai ke tahap itu.

Semalam, Malaysiakini melaporkan Timbalan Menteri KPDNHEP, Rosol Wahid dipetik sebagai berkata bahawa laporan mengatakan menteri (Alexander Nanta Linggi) dan beliau tidak dimaklumkan mengenai kebenaran Heineken beroperasi itu adalah tidak benar.

Tiada ulasan: