"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki ludah adunan roti ditangkap polis

MetroUtama

Agensi

New Delhi: Tindakan seorang lelaki meludah di dalam adunan roti mengundang padah apabila dia ditahan polis di Meerut, Uttar Pradesh, Ahad lalu.

Guf News melaporkan, lelaki itu ditahan selepas video perbuatannya itu tersebar di internet yang menimbulkan kemarahan orang ramai.

Rakaman berkenaan menunjukkan Sohail meludah ke dalam adunan roti yang siap diuli sebelum dibakar dan dihidangkan di sebuah majlis perkahwinan.

Kejadian itu dirakam seorang individu sebelum dimuat naik di media sosial.

Menurut Ketua Hindu Jagran Manch, Sachin Sirohi, Sohail ditahan pihak berkuasa dan dituduh menyebarkan koronavirus.

Jurucakap polis berkata, dia akan menjalani ujian Covid-19 dan tindakan lanjut akan diambil selepas laporan penuh diperoleh.

Di dalam video yang tular, Sohail dilihat akan meludah setiap roti yang siap diuli sebelum diletakkan di dalam pembakar.

Selepas itu dia akan menghantarnya sebagai hidangan kepada tetamu.

Video itu mengundang reaksi marah netizen yang menyifatkan perbuatan itu sebagai tidak wajar dan pelakunya perlu dikenakan tindakan tegas.

Tiada ulasan: