"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Timbalan Menteri kerajaan PN berucap dalam majlis Parti Komunis China

MALAYSIA DATELINE

Naib Presiden MCA, Datuk Seri Ti Lian Ker telah menjadi tetamu dan seterusnya memberikan ucapan dalam majlis perhimpunan Parti Komunis China hari ini.

Menurut satu kenyataan dari MCA, Lian Ker dijemput berucap oleh Jabatan Antarabangsa, Jawatankuasa Pusat Parti Komunis China mengenai isu “Penyatuan Nasional dan Kestabilan Politik”.

Ucapan yang dibuat secara online itu didengar oleh ribuan pemimpin Parti Komunis China yang memerintah negara itu sekarang.

Ti Lian Ker juga adalah Timbalan Menteri Perpaduan Negara yang dilantik dalam Kabinet Malaysia 2020.

Beliau menggantikan Datuk Seri Tiong King Sing yang kemudiannya dilantik sebagai Duta Khas Perdana Menteri ke Negara China.

Beliau merupakan Ahli Dewan Negara Malaysia yang dilantik bagi mewakili Dewan Undangan Negeri Pahang pada 2018 lalu.

Pada 5 Mei 2020, beliau telah mengangkat sumpah jawatan sebagai Timbalan Menteri Perpaduan Negara di Istana Negara bersama Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Datuk Seri Azam Baki.

Tiada ulasan: