"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Siapa ni? Ucapan Tahun Baru Cina cetus persoalan warganet

FAZLI RADZI

Siapa ni? Ucapan Tahun Baru Cina cetus persoalan warganet

Menjelang sambutan Tahun Baharu Cina esok, pemimpin kerajaan Perikatan Nasional (PN) juga dilihat berlumba-lumba meraikan perayaan itu.

Ucapan mereka bukan sahaja dimuat naik menerusi media sosial masing-masing bahkan disiar di platform rasmi kementerian diwakili.

Walau bagaimanapun, ada antara mereka yang siap tampil berbusana tradisional Cina di poster ucapan itu hanya mengundang tanya tanya warganet.

Mereka meninggalkan komentar tidak kenal bahkan baharu tahu kewujudan ahli politik terbabit dalam jawatan kerajaan PN.

Antaranya ialah Timbalan Menteri Pendidikan 1, Muslimin Yahaya yang juga Ahli Parlimen Sungai Besar, Selangor.

Kemunculan wakil rakyat Bersatu itu dalam poster ucapan perayaan masyarakat Cina itu turut menerima reaksi berbaur sindiran.

“Laaa… Ada timbalan menteri 1? Selama ni di mana?” soal seorang pengguna Twitter.

Tiada ulasan: