"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PRN Johor: PN akan berunding dengan parti anggota

MALAYSIA DATELINE

Pengerusi Perikatan Nasional (PN), Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata, pihaknya akan mengadakan rundingan dengan parti anggotanya bagi memuktamadkan kerusi yang akan ditandingi pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor.

Menurut Presiden Bersatu itu, rundingan tersebut juga memberi tumpuan kepada persiapan jentera parti susulan pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN), kelmarin.

“Sekiranya diberikan mandat oleh rakyat negeri Johor dalam pilihan raya ini, PN akan membentuk sebuah kerajaan yang berintegriti, prihatin rakyat dan memberi tumpuan sepenuhnya kepada penyampaian perkhidmatan yang cemerlang demi kesejahteraan dan kemakmuran rakyat negeri.

“Saya menyeru semua pengundi yang layak mengundi dalam PRN Johor kali ini supaya keluar mengundi dengan mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang akan ditetapkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR),” katanya dalam satu kenyataan yang dimuat naik di laman Facebooknya, hari ini.

Untuk rekod, PN adalah sebahagian daripada kerajaan negeri Johor dengan Bersatu mempunyai 11 kerusi manakala Pas hanya mempunyai kerusi tunggal.

Sementara itu, BN dengan Umno mempunyai 14 kerusi manakala dua kerusi dimiliki MIC.

Tiada ulasan: