"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Budak perempuan 4 tahun maut jatuh tingkat 18 kondominium

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang kanak-kanak perempuan berusia empat tahun maut selepas terjatuh dari tingkat 18 sebuah kondominium di Setapak, dekat sini pagi tadi.

Kejadian disedari jam 2 pagi selepas polis menerima maklumat daripada orang awam sebelum bergegas ke lokasi bersama pasukan forensik. 

Ketua Polis Daerah Wangsa Maju, Ashari Abu Samah berkata, kejadian berlaku ketika mangsa ditinggalkan bersendirian manakala ibunya keluar.

Beliau berkata, pada masa sama, penghuni rumah yang lain sedang tidur di bilik berasingan dan mereka tidak mengetahui mangsa ditinggalkan bersendirian.

“Mangsa bagaimanapun disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian dan mayat dibawa ke Hospital Kuala Lumpur untuk tindakan lanjut.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-kanak (2001) iaitu penganiayaan, pengabaian, pembuangan atau pendedahan kanak-kanak,” katanya dalam kenyataan.

Ashari turut mengingatkan ibu bapa supaya tidak meninggalkan anak-anak kecil bersendirian tanpa pengawasan kerana perbuatan itu boleh dianggap sebagai satu kecuaian mengikut Akta Kanak-kanak 2001.

Katanya, orang ramai mempunyai sebarang maklumat berkaitan kejadian ini boleh menghubungi hotline Ibu Pejabat Polis Daerah Wangsa Maju di talian 03-92899222 atau mana-mana balai polis yang berdekatan.

Tiada ulasan: