"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Enggan bayar tambang RM400, remaja perempuan kelar leher pemandu e-panggilan

FMT Reporters

Mangsa kini dirawat di Hospital Kuala Lumpur selepas memandu ke Balai Polis Sentul bagi mendapatkan bantuan. (Gambar PDRM)

PETALING JAYA: Berang selepas dikenakan tambang sebanyak RM400, seorang remaja perempuan bertindak mengelar leher pemandu e-panggilan dalam kejadian di Kovil Hilir, Jalan Ipoh, ibu kota, Rabu lalu.

Kejadian berlaku jam 2.55 pagi ketika mangsa yang juga warga emas berusia 63 tahun mengambil suspek di Sagil, Muar, Johor menggunakan aplikasi Mycar.

Ketua Polis Daerah Sentul, Beng Eh Lai, berkata, sebaik tiba di destinasi di Kovil Hilir, mangsa memberitahu jumlah tambang perlu dibayar suspek ialah RM400.

Katanya, suspek enggan membayar kerana tidak mempunyai wang dan mangsa membuat keputusan untuk menghantar suspek ke balai polis untuk tindakan lanjutnya.

“Disebabkan ketakutan, suspek bertindak mengelar leher mangsa menggunakan sebilah pisau lipat dan kemudiannya melarikan diri,” katanya dalam kenyataan.

Selepas kejadian itu, suspek meninggalkan pisau lipat berkenaan dalam kereta mangsa.

Beh berkatai, mangsa kemudian memandu ke Balai Polis Sentul bagi meminta bantuan sebelum dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk mendapatkan rawatan.

“Hasil siasatan dan risikan dijalankan, polis berjaya menahan suspek di sebuah premis perniagaan di Jinjang, 4.55 petang tadi.

“Siasatan mendapati, suspek tidak mempunyai sebarang rekod jenayah lampau dan polis turut merampas telefon bimbit milik suspek.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebat atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan,” katanya.

Tiada ulasan: