"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Agung mahu rakyat sokong RUU kawalan produk tembakau

SITI NUR ZAWANI MISCON

Yang di-Pertuan Agong, Al Sultan Abdullah Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah menzahirkan harapan agar seluruh rakyat Malaysia menyokong Rang Undang-Undang Kawalan Produk Tembakau dan Merokok 2022.

Baginda secara peribadi merasakan, perkara itu adalah satu usaha yang cukup murni, dan berharap seluruh rakyat Malaysia memberi sokongan supaya rang undang-undang itu dapat dikaji dan diteliti.

Baginda Al Sultan turut bertitah anak-anak muda perlu dididik untuk mengamalkan amalan terbaik agar perkara yang boleh menjejaskan kesihatan dapat dikurangkan dan sekaligus dapat mengurangkan perbelanjaan kerajaan di hospital-hospital dalam negara.

“Seri Paduka Baginda dalam Titah Perasmian bertitah penubuhan Kompleks Institut Kesihatan Negara merupakan satu lagi titik tolak penanda aras bagi masa hadapan untuk membawa soal-soal kesihatan ke tahap yang lebih baik demi kesejahteraan dan kesihatan rakyat.

“Seri Paduka Baginda turut menzahirkan rasa bangga terhadap usaha kerajaan dalam menjamin dan memelihara kesihatan generasi akan datang, menerusi pembentangan Rang Undang-Undang Kawalan Produk Tembakau dan Merokok 2022 di parlimen baru-baru ini,” menurut kenyataan rasmi Istana Negara hari ini.

Tiada ulasan: