"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Datuk Seri dicekup ‘parti liar’ di banglo sewa

FMT Reporters

Ketua Polis Bentong Zaiham Mohd Kahar berkata serbuan dilakukan di banglo berkenaan selepas pihaknya menerima maklumat pada 1 pagi. (Gambar Facebook PDRM)

PETALING JAYA: Seorang ahli perniagaan bergelar Datuk Seri antara 25 individu ditahan polis ketika “berparti liar” di sebuah banglo di Janda Baik, Bentong, Pahang.

Lelaki berusia 46 tahun itu bersama beberapa individu dipercayai menyewa banglo berkenaan untuk mengadakan parti sambil mengambil dadah.

Ketua Polis Bentong, Zaiham Mohd Kahar, berkata serbuan dilakukan selepas polis menerima maklumat pada 1 pagi.

“Dalam serbuan itu, polis menahan 15 lelaki dan 10 wanita termasuk lapan warga asing yang semuanya berusia antara 18 hingga 64 tahun.

“Polis turut merampas dadah jenis ketamin seberat 2.18g dan pil ekstasi seberat 1.43g dengan nilai rampasan keseluruhan RM800,” katanya menurut Harian Metro.

Zaiham berkata, ujian saringan awal air kencing dilakukan mendapati semua peserta parti liar itu positif methamphetamine.

“Polis menjalankan siasatan lanjut mengenai bekalan dadah dan mengenal pasti penganjur parti liar itu,” katanya.

Beliau berkata, semua suspek direman empat hari bermula hari ini hingga 14 Ogos.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 12(2) dan Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952.

Tiada ulasan: