"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Guru cedera di mata kiri selepas dipukul pelajar Tingkatan Tiga

DANIAL HAKIM

Seorang guru disiplin wanita di sebuah sekolah menengah di Bukit Sentosa, di Hulu Selangor cedera di mata kiri selepas dipukul seorang pelajar Tingkatan Tiga yang berang kerana rambut panjangnya dipotong.

Kejadian kira-kira jam 12.30 tengah hari semalam itu berlaku semasa guru berusia 52 tahun berkenaan sedang membuat rondaan.

Menurut Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Arsad Kamaruddin, guru itu mulanya menerima laporan daripada seorang guru berhubung seorang pelajar lelaki berusia 15 tahun yang berambut panjang.

Beliau berkata, mangsa kemudiannya bertindak menggunting rambut pelajar lelaki tersebut.

“Pelajar lelaki itu marah dan mengugut mahu membunuh, sebelum dia bertindak memukul mangsa dengan penyapu.

“Akibat dipukul, mangsa cedera di mata kiri,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Pelajar itu kemudiannya ditahan di sebuah rumah serta hasil ujian air kencing mendapati suspek negatif dan semakan mendapati dia tidak mempunyai rekod jenayah.

Arsad berkata, pelajar itu ditahan reman bermula hari ini hingga esok bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan (KK) dan Seksyen 506 (KK).

Tiada ulasan: