"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Waspada kumpulan ajaran sesat ini!

Dakwa Tuhan tidak lihat kepada agama, waspada kumpulan ajaran sesat ini!

FAZLI RADZI

Ajaran Hadi Minnallah sekarang dilihat galak menyebarkan dakyah sesat mereka melalui YouTube atas nama Persatuan Nur Mutiara Mutmainnah.

Dalam satu video tular, seorang lelaki mendakwa sebagai pengasas ajaran itu, Wayang Hadi Kesumo atau Hadi Minnallah Aminnullah Ahmad dan berasal dari Indonesia.

Lelaki berkenaan mengaku tiada agama dan menyebarkan fahaman makrifat sesat, Nur Muhammad serta pluralisme agama.

Bahkan, dia turut mendakwa Tuhan tidak melihat kepada agama, selain turut menolak hadis.

Didapati menyelewengkan tafsiran al-Quran dan menganggap dirinya wali, lelaki itu mengharamkan makan daging dan mewajibkan pengikutnya membayar zakat kepadanya sebagai tanda menyucikan diri.

Dilaporkan kawasan sekitar Kuala Lumpur; Kajang, Selangor serta Johor aktif dengan pengikut kumpulan itu yang berpakaian putih.

Sementara itu, pihak Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) telah membuat laporan kepada Kementerian Dalam Negeri (KDN) serta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bagi tindakan menyekat penularan ajaran itu.

Tiada ulasan: