"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

MAZA Mendapat Sokongan Marina dan SIS / UBN Najib Altantuya / Zambry / PKFZ

Ibrahim Baba
Pelbagai berita telah melaporkan bahawa Marina Mahathir dan Zainah Anwar Sisters-in-Islam (SIS) hadir memberi sokongan kepada bekas Mufti Perlis, Asri Zainal Abidin (MAZA), di Mahkamah Rendah Syariah semalam.

Sukar untuk IB fahami kalau MAZA yang begitu keras dalam isu-isu khilaf yang furu’ dalam perbezaan pendapat ulama’ boleh berkerjasama dalam puak-puak SIS. Tidak pula dia lantang dalam menghentam Zainah dan Marina. Yang dihentam ulama’-ulama’ tradisional arus perdana Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Perkara pelik seperti ini mengundang persoalan. Kalau doa qunut dan bacaan Yaasiin dibidaahkan bagaimana pula boleh bersengkongkol dengan pandangan ultra-liberal SIS? Apa agenda sebenar puak-puak yang dilabelkan sebagai wahhabi ini?

Sekian, IB

http://ibrahimbaba.wordpress.com/

Tiada ulasan: