"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pengeboman Altantuya: 3 tahun berlalu.. Apa terjadi? / UBN Najib Altantuya / Zambry / PKFZ

dewa
"Altantuya mati dibom sehingga berkecai mayatnya pada Oktober 2006. Selepas 3 tahun, apa yang berlaku kepada mereka yang dikaitkan dengan pembunuhan kejamnya ini? Najib, tokoh utama yang dikatikan dengan kes ini sudah jadi PM.

Razak Baginda, tokoh kedua yang dikaitkan dengan kes ini sudah dibebaskan dan segera buat pengumumam Najib tidak berkait dengan kes tersebut. Dua tentera dan pengawal Najib dijatuhi hukuman mati tetapi pelaksanaannya dicurigai dan motif pembunuhan tidak diberikan.

Standard ahli politik Malaysia semakin hari semakin menurun. Tun Mahahtir dulu hanya dilihat sedikit keras dan ada ciri-ciri diktator. Standardnya menurun apabila suka memperlecehkan pihak lain dan akhirnya menuduh timbalannya Anwar sebagai homoseks dan peliwat, dengan keyakinan yang cuba dizahirkan seolah-oleh Mahathir ada distu melihat aktivit liwat itu berlangsung. Budaya fitnah dimulakan..

Standard menurun lagi zaman Pak Lah apabila kepimpinan lemahnya yang kelihatannya dimonopoli kJ membawa pelbagai masalah. Zaman ini, UMNO mengambil peluang melanyak Mahathir betul-betul.

Standard menurun lagi apabila Najib, seorang tokoh politik cemar yang dikaitkan dengan kes pembunuhan Altantuya, dan merupakan dalang huru-hara di Perak dengan membuat rampasan kuasa dengan loncatan ahli politik tidak bermaruah yang dirakam perbuatan seks mereka dengan pelacur dan tayangkan di mahkamah sewaktu perbicaraan rasuah..

Standard menurun lagi apabila UMNO cuba menghuru-harakan PAS dengan isu-isu yang tidak wujud dan dengan cuban melaga-lagakan ahli PAS..

Selepas 3 tahun pembunuhan ngeri Altantuya, UMNO menang besar di BAgan Pinang. 'Syabas' kepada rakyat malaysia yang menyokong kepimpinan zalim ini. Janji fulus dan pembangunan masukk..

Tapi, bagaimana pula diakhirat nanti? fikir-fikirkan

Tiada ulasan: