"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zul Nordin, Taubatnya Ke Langit Tujuh

laniisma
Hairan juga, apabila terbaca cerita Zulkifli Nordin semuanya menunjukkan dia telah bertaubat, keluar mukanya di TV, di surat khabar, ceritanya bertaubat lagi dan keluar lagi-lagi ceritanya, makin-makin taubatnya diterima, lagi tinggi tingkatnya dari taubat nasuha.

Itulah Zulkifli Nordin, taubatnya taubat politik kepada Najib dan BN. Orang lain semuanya masih tak sedar diri dan sekarang hanya dia seorang yang sudah sedar diri menuju jalan yang benar. Kali ini juga mengaku disuruh dan dipaksa menipu untuk menumbangkan kerajaan. Kini, sejak dipecat banyak pula taubatnya dan tinggi pula tingkatan taubatnya, ke langit tujuh.

Dia hanya ingin memperbodohkan semua, kerana beliau beranggapan bahawa pembaca tidak mengetahui dan dia ingat orang tidak akan menulis perkara buruk mengenainya. Sebenarnya juga kesempatan inilah yang digunakan BN ke atas dirinya. Yelah, mungkin sekarang dia beranggapan Umno semuanya baik, syumul seluruhnya.

Itulah politik, untung-untung pun mungkin ada bahagian untuknya juga.

Bayi Aneh Bermata Satu Dilahirkan

Lakaran Kartun Kesan Sakit Jantung, Dulu dan Sekarang

Tiada ulasan: