"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anak MP lagi Merdeka!

tenggara
Salam, sudah 53 tahun kita merdeka bebas dari penjajah tetapi belum bebas dari penjajahan minda sebenarnya. Rakyat cuba tonjolkan apa yang mereka mahu tetapi kemerdekaan umpama hanya pada nama kerana rakyat tetap dikongkong oleh kerajaan.

Bukan salah cara itu cuma kini masanya rakyat perlu tahu yang sebenar.Malam merdeka banyak cerita yang keluar.Di Danga Bay penuh sesak dengan orang ramai terutamanya anak muda dan semestinya kelihatan beberapa orang-orang dan anak-anak VIP Johor yang berkelakuan seperti biasa sungguh liar tak perlu diceritakan semua orang tahu.

Di BoraOmbak KL juga kelihatan anak kepada Nazri Aziz iaitu Jai yang berhibur disitu dengan keadaan yang memalukan sebagai anak pemimpin bersama ramai gadis disampingnya.Di Laundry Bar kelihatan Aizat Fikri anak kepada MP Kuala Nerus bersama dengan kekasih setianya Tiz Zaqyah yang juga berkelakuan tidak beradap dan menari di dance floor dengan cara yang menghairahkan di bulan puasa pula.

Yang menyedihkan mereka pada tepat jam 12 juga melaungkan Merdeka,Merdeka dan Merdeka tetapi adakah mereka faham erti kemerdekaan dan adakah minda mereka sudah merdeka atau masih terpangaruh oleh pengaruh barat?

-tko-

Tiada ulasan: