"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Galas:Kami nak tengok Ibrahim Ali ada telor atau tidak

cucupakkasim
Karektor Beraheng Ali adalah antara karektor-karektor ahli-ahli politik yang diminati oleh gurkah-gurkah politik di'port'. Dengan keadaan fizikalnya yang gemok,pendek, rambut keringting, sudah cukup untuk menepati apa yang orang-orang tua cakap, orang pendek rambut keringting memang tak boleh pakai.

Walaupun dia famous, menonjol, pandai cakap banyak, cakap besar lagi lahh..., tetapi orang dah kurang bagi perhatian sejak dia yang menggunakan bendera PAS dalam PRU-12 dan menang telah bertukar pendirian dengan menyokong umno dan menghengtam PAS, walaupun dia tetap kata yang dia bebas.

Nama Beraheng Ali naik lagi bila dia menubuhkan PERKASA, yang mana dia kata 95% keseluruhan ahli-ahli PERKASA, adalah juga ahli-ahli umno, maka lagi besar lah cakap-cakap dan tindak tanduk Beraheng Ali.

Sana-sini dia bercakap besar, dia kata yang dia mendapat sokongan penuh dari orang-orang melayu. Dia juga pandai ujudkan drama politik dengan skrip dan adegan kata yang PERKASA bukanlah seperti umno yang lembik, yang telah hilang sokongan dari orang-orang melayu, dan PERKASA akan berjuang untuk kepentingan orang melayu yang dah hilang kepercayaan pada umno.

Oleh itu memandangkan pilihanraya kecil Galas bakal berlangsung dan tarikh penamaan calun pun masih jauh lagi, gurkah-gurkah politik di'port' ingin mencabar Beraheng Ali kita supaya, kalau benarlah dia dan PERKASA telah mendapat sokongan orang-orang melayu, gurkah-gurkah politik di'port' ini mahukan Beraheng Ali menjadi calun pada pilihanraya kecil ini, tak kira lah sebagai calun yang guna tiket umno atau guna tiket PERKASA sendiri. Sesungguhnya pilihanraya kecil ini boleh menjadi bukti dan kayu ukur untuk kita lihat sama ada orang-orang melayu di-Galas boleh menerima Beraheng Ali dan PERKASA sebagai wakil rakyat mereka atau dia dan PERKASA akan di tendang.

Lagi pun sebelum adun Galas ini meninggal dunia dan sebelum sesiapa pun menjangka akan ada pilihanraya kecil, dia asyik cakap besar kata yang dia sedang merancang dan membuat strategi yang akan mengejutkan orang ramai pada PRU-13 nanti.

Ayuh abang Beraheng, tunjuk laa 'telor' mu, nak tengok ada atau tak ada!
- dari blog
http://dollahyankee.blogspot.com
dollah yankee -
umno cuma bergantung kepada karisma Tengku Li

Tiada ulasan: